دانلود فایل با عنوان(مبانی نظری تحقیق و سوابق پژوهش تعاریف و دیدگاه های مطالعات تاب‌آوری تحصیلی)

دانلود فصل دوم چارچوب نظری تحقیق و سوابق پژوهش تعاریف و دیدگاه های مطالعات تاب‌آوری تحصیلی در 58 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده. مشخصات محصول: توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همرامبانی نظری تحقیق و سوابق پژوهش تعاریف و دیدگاه های مطالعات تاب‌آوری تحصیلی|39016087|jn|مبانی نظری و سوابق تحقیق تعاریف تاب‌آوری تحصیلی,دانلود مبانی نظری مدل های تاب‌آوری تحصیلی,ادبیات نظری و پیشینه تحقیق ابعاد تاب‌آوری ,سوابق پژوهش و مبانی نظری نظریه های تاب‌آوری تحصیلی,دانلود چارچوب نظری تاب‌آوری ,آریا فایل
محقق گرامی فایل مورد نظر در مورد مبانی نظری تحقیق و سوابق پژوهش تعاریف و دیدگاه های مطالعات تاب‌آوری تحصیلی آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

دانلود فصل دوم چارچوب نظری تحقیق و سوابق پژوهش تعاریف و دیدگاه های مطالعات تاب‌آوری تحصیلی در 58 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت
استفاده.


مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی
برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و
پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها،
استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتی از متن:

تاریخچه مطالعات تاب‌آوری
اگر چه تاب‌آوری سازه نسبتا جدیدی در ادبیات علم روان شناسی می باشد،‌ اما بررسی مفهوم « حداقل پیامدهای منفی در شرایط نامطلوب یا بهبود موفقیت آمیز » از اوایل قرن بیستم مورد توجه محققان بوده است. تمرکز اولیه تحقیقات اولیه در این حوزه به بررسی سبب شناسی آسیب‌های روانی بیماران اسکیزوفرنيایی اختصاص داشت که نسبت به دیگر بیماران مهارت‌های بیشتری در کار،‌ ارتباطات اجتماعی،‌ ازدواج و مسئولیت پذیری از خود نشان می دادند (بلوئلر ،‌ 1950؛ گارمزی،‌ 1970؛ به نقل از ماستن ، 2004).
بررسی پاسخهای سازگارانه کودکان با والد اسکیزوفرنيایی، یا كودكان با آسیب‌های قبل از تولد، و يا عواملی همچون فقر،‌ به منظور بررسی یافتن عواملی که چنین پيامدهاي مثبت فراتراز حد انتظار را به همراه دارد، بطور گسترده ای عناوین تحقیقات تجربی را در دهه‌های هفتاد به خود اختصاص داده‌است (گارمزي، 1985؛ گارمزی و راتر ، 1983). (البته چنین مطالعاتی در حوزه تروما و مطالعات آسيب‌هاي پس از حادثه توسط محققین بالینی همچنان صورت می پذیرد.)
پس از آن به تدریج مطالعات نظام دار از حوزه سبب شناسی اختلالات روانی به سمت مطالعه کودکانی جلب شد که عليرغم انواع مختلف عوامل خطرزا،‌ توان غلبه بر پیامدهای منفی را داشته و در مقایسه با همتایان خود سازگاریهای مثبت روانی بیشتری را نشان دادند. (پاونستد ، 1965؛ به نقل از ماستن، 2004؛ ورنر و اسیمت، 1982).
به عنوان مثال ورنر و اسمیت (1982) در یک مطالعه طولی،‌ 698 کودک را به مدت سه سال در جزیره‌اي در‌هاوایی مورد مطالعه قرار دادند. کودکان در ابتدا به دو گروه در معرض شرایط پرخطر و کم خطر طبقه‌بندی شدند. تجربیات خطرزا را عواملی همچون استرس خانوادگی،‌ فقر،‌ اختلالات روانی والدین،‌ و خانواده بی ثبات را در بر می گرفت. از میان 200 نفر افرادی که به عنوان افراد در معرض شرایط پرخطر مشخص شده بودند،‌ 70 نفر در زمره افراد تاب‌آور با کارکردهایی چون عدم مشکلات رفتاری،‌ یادگیری و رفتارهای ضد اجتماعی تشخیص داده شدند.
اعتماد بر چنین تحقیقات گسترده ای،‌ محققان را بر آن داشت تا با مطالعات نظام داری به دنبال بررسی عوامل حفاظتی‌اي باشند که چنین تمایزاتی را در بین گروههای کمتر سازگار و سازگار و یا تاب‌آور و غیر تاب‌آور باعث می شوند.
تلاشهای اولیه‌ ابتدائا،‌ بر ویژگی‌های فردی کودکان تاب‌آور از قبیل خود استقلالی یا عزت نفس بالا متمرکز بود (ماستن و گارمزی،‌ 1985). همچنان که تحقیقات مسیر رشد خود را طی می کرد این باور شکل می گرفت که عوامل حفاظتی منحصر به عوامل درون فردی نبوده و تاب‌آوری ممکن است متأثر از عوامل بیرون از کودکان باشد. تحقیقات بعدی به تدریج سه سطح از عوامل حفاظتی را شناسایی کردند : 1) عوامل حفاظتی درون فردی 2) عوامل خانوادگی و 3) عوامل در سطح بزرگتر اجتماع (ماستن و گارمزی،‌ 1985؛ ورنر و اسمیت،‌ 1982، 1992).
از این رو دال و لیون (1998) با بررسی دقیق تاریخچه تحقیقات تاب‌آوری، بیان می کنند که تاریخچه تحقیقات تاب‌آوری شاهد دو نسل از تحقیقات با رویکردهای ویژه ای می باشد.
سری اول تحقیقات تاب‌آوری بر مطالعات نظام دار عوامل خطرزا و بررسی انواع رفتارهای ناسازگار متمرکز بوده است (راتر، 1990). هدف این مطالعات بررسی تأثير حوادث منفی و تعامل والد – فرزند بر سلامت ذهنی بر ديگر ابعاد مختلف شناختی – اجتماعی، و عاطفی بوده است.


اگر از این مطالب رضایت نداشتید میتوانید در این قسمت جستجوی سایت مطالب مشابه فایل را ببینید.


مطالب دیگر:
📎تحقیق تدليس مطالعه تطبيقي در حقوق فرانسه انگليس اسلام و ايران📎تحقیق تشكيلات و سازمان زندانهاي فرانسه📎تحقیق جايگاه حقوق تطبيقي و ضرورت بازنگري در آموزش آن📎تحقیق حقوق زن در قوانين اساسي و مدني تركيه📎تحقیق حقوق مولف ، راديو و تلويزيون📎تحقیق دليل در برابر انفور ماتيك و تله ماتيك📎تحقیق سلب مالكيت بسبب منافع عمومي در حقوق فرانسه📎تحقیق شرايط راي قابل اعاده دادرسي در آيين دادرسي مدني ايران و فرانسه📎تحقیق مبارزه عليه بزهکاری اطفال در اروپا📎پاورپوینت معرفی مجموعه روکو 1 اثر تادائو آندو📎پاورپوینت انواع سقف از نظر سازه📎پاورپوینت پروژه اجرایی پارک شورای بوشهر📎پاورپوینت معرفی پروژه سد کارون 3📎پروژه انواع وسایل ذخیره سازی📎طرح توجیهی پرورش و نگهداري زنبور عسل با ظرفيت يكهزار كندو📎توليـد رشته آشي و پلويي با ظرفيت 360 تن در سال📎پرورش گل و گياه در گلخانه ( پيتوس و نخل زينتي )📎طرح توجیهی خدمات بينايي‌سنجي،چشم‌پزشكي و فروش لوازم و مواد چشم‌پزشكي📎مرغک جدید دستگاه تراش طراحی شده با کتیا📎گیره طراحی شده با کتیا📎تحقیق صلاحيت جهاني رسيدگي به جرائم عليه بشريت در حقوق فرانسه📎تحقیق مبناي تعهد در حقوق ايران و فرانسه📎تحقیق صلاحيت ديوان عالي كشور امريكا و مسئله تراكم📎تحقیق طبقه بندي اطفال بزهكار در نظام كيفري انگلستان📎تحقیق قاعده سابقه در حقوق انگليس و كامن لو